menu

Ilustracja Dolina żywiołów
Do schowka

Dolina żywiołów

Oceń: ocenaocenaocenaocenaocena
Zaloguj się aby ocenić
Możesz zamówić telefonicznie: 537 845 360
Produkt w promocjiProdukt jest nowością

129,95 zł

120,17 zł

Najniższa cena z 30 dni: 120,17 zł
Termin wysyłki: wysyłka we wtorek
↓ Koszt dostawy od: darmowa dostawa
DO KOSZYKA

Cechy produktu

wydawca
Rebel
liczba graczy
2-4 osób
czas gry
ok. 40 minut
wydanie
polskie
instrukcja
polska
kategoria wiekowa
14+
zawartość pudełka
plansza gry
pionek Nieskończoności
plansza punktacji
70 kart
42 żetony magicznych kamieni
znacznik pierwszego gracza
znacznik rundy
8 znaczników graczy
4 płytki graczy
4 znaczniki punktacji
instrukcja

Opis produktu

 

Wkrocz do fantastycznego świata potworów, duchów i bóstw!

Wciel się w jednego łowców, którego celem będzie tropienie fantastycznych stworzeń! Sprawdź, które tym razem pojawią się wokół planszy i spróbuj je przywołać lub poskromić, by skorzystać ze specjalnych efektów, jakie zapewniają. Czeka na Ciebie 70 różnych istot znanych z mitów i legend całego świata, zatem każda rozgrywka będzie unikalna i zaskakująca!

Dolina żywiołów to wciągająca i niezwykle płynna gra karciana łącząca sprytne zarządzanie zasobami w postaci magicznych kamieni z umiejętnym wykorzystywaniem dostępnych efektów. W każdej rundzie gracze dobierają karty, wykonują akcje i rozpatrują efekty przywołanych kart. Zwycięży osoba, która okiełzna najwspanialsze istoty!

 

Na czym to polega?

Rozgrywka w Dolinę żywiołów trwa najczęściej od 8 do 10 rund, z których każda składa się z 3 faz:

Polowanie, kiedy każdy gracz rezerwuje 2 odkryte karty ze stref wokół planszy.

Akcje, gdy możemy podejmować konkretne działania takie jak sprzedaż, przywołanie, poskromienie lub wypuszczenie wybranego stworzenia.

Rozpatrywanie aktywnych efektów kart w zagrodach. To właśnie one pozwalają na zdobywanie cennych punktów.

Kolejne rundy rozgrywa się tak długo, aż któryś z graczy na końcu rundy będzie miał 60 punktów. Kluczem do zwycięstwa jest sprawne zarządzanie ograniczoną liczbą zasobów w postaci magicznych kamieni, oraz gromadzenie efektów, które w połączeniu z zebranymi kartami zapewnią nam możliwie najwięcej punktów. 

 

Dlaczego pokochasz tę grę? 

Szczegóły dotyczące zgodności produktu z przepisami

Dane producenta

Rebel Sp. z o.o.,
Polska
80-298
Gdańsk
ul. Budowlanych 64c
wydawnictwo@rebel.pl

Informacje o bezpieczeństwie

Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.

Opinie o produkcie

+ dodaj swoją opinię

"Dolina żywiołów" to gra od 2 do 4 graczy, w której rozgrywka polega na polowaniu i ujarzmianiu bóstw i stworzeń z mitologii i folkloru całego świata. Podzielone one zostały na pięć kategorii - 4 żywioły plus smoki.
W trakcie 10 rund gracze rywalizują o zdobycie jak największej liczby punktów poprzez kombinacje zagrywanych kart.

Każda runda składa się z trzech faz - polowania na dostępne na dany moment potwory, akcję, gdzie gracze kolejno wykonują to co chcą i/lub mogą zrobić w swojej turze, a następnie rozpatrywania efektów na koniec rundy i przygotowanie do nowej.

Gra posiada ciekawe ograniczenia zależne od tego jaka runda jest obecnie rozgrywana - bardzo mi się to spodobało. Podobnie jak ograniczenie nałożone na liczbę magicznych kamieni stanowiących zasoby w tej grze.

Karty są pięknie zilustrowane i różnorodne, dają naprawdę sporo możliwości, dzięki czemu gra jest fajnie regrywalna. Do spamietania jest trochę zasad, ale po ich przyswojeniu rozgrywka płynie raczej sprawnie.

Oprócz wpadających w oko ilustracji na kartach i żetonach kamieni, mamy do dyspozycji ciekawą planszetkę na karty oraz planszetkę punktacji. O ile punkty przyznaje się wygodnie, tak w przypadku kart stworów coś trudno się wczytać w treść poszczególnych kart, gdy są ustawione pod różnymi kątami.

Wrażenia z rozgrywki w "Dolinę żywiołów" mam dość mieszane, gra ma swoje plusy, ale niestety parę wad również przyszło mi na myśl.

Jeśli chodzi o zalety, to z pewnością można wskazać kombinowanie i regrywalność. Karty poszczególnych stworów dają sporo możliwości i wymagają od graczy główkowania, by uzyskać jak najbardziej korzystne zestawy tak, aby przyniosły jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Podział na kategorie również jest w porządku, też daje to trochę możliwości. Ciekawe są również pewne ograniczenia - zarówno wynikające z kart jak i liczby magicznych kamyków, zasobów w tej grze.

Wykonanie kart, klimat ilustracji, fantastyczne stworzenia z legend, mitów czy folkloru, a także jakość żetonów, wszystko jak najbardziej spełniło moje oczekiwania.

Losowość i podbieranie kart w połączeniu z ograniczoną liczbą rund oraz momentami negatywną nie zawsze pozwala na rozwinięcie skrzydeł i zdobycie sensownej liczby punktów, co bywa frustrujące.

Plansza na karty jest ciekawe, ale za mało stabilna i sprawia, że trudno się z niej korzysta- gdyż karty są ustawione pod różnymi kątami, wiec i tak zazwyczaj trzeba je brać w ręce, by przeczytać co oferują.

Jest to szybki, ładny i całkiem przyjemny tytuł, chociaż raczej nie stanie się moim ulubieńcem. Jakby leciutko podrasować i dopracować tę grę to mogłaby być prawdziwym hitem na naszym stole.

brave.games

poniedziałek, 2 czerwca 2025 14:23

Polecane