Logo sklepu 3kropki.pl
^ kategorie
> kategorie

Ilustracja Klany Kaledonii
Do schowka

Klany Kaledonii

Oceń: ocenaocenaocenaocenaocena
Zaloguj się aby ocenić

217,71 zł

↓ Koszt dostawy od: 11,99 zł
produkt niedostępny

Cechy produktu

wydawca
Rebel Games
liczba graczy
1-4 osób
czas gry
ok. 30-120 minut
wydanie
polskie
instrukcja
polska
kategoria wiekowa
12+
zawartość pudełka
239 drewnianych znaczników 4 kafelki planszy 1 plansza rynku 1 plansza eksportu 4 plansze graczy 9 kafelków klanów 50 kafelków kontraktów 9 kafelków punktacji znaczniki 70 żetonów - monet instrukcja

Opis produktu

Kto wygra rywalizację o produkcję i sprzedaż największej ilości... whisky?

Klany Kaledonii to strategiczna gra z elementem interakcji osadzona w XIX wiecznej Szkocji. W czasie rozgrywki będziesz mógł poczuć się jak dumny członek jednego z dziewięciu wielowiekowych klanów, który wykorzystując swoje unikalne umiejętności zdobywa bogactwo i sławę.

Plansza składa się z czterech części, a każda z nich jest dwustronna, dzięki czemu mamy kilka możliwości przygotowania rozgrywki. Cztery rodzaje pól (pole, las, góry, woda) ważne są w kontekście stawiania odpowiednich elementów, a do tego każde pole ma swoją cenę, którą trzeba zapłacić za możliwość jego wykorzystania.

W grze dostępnych jest sześć zasobów: trzy podstawowe (wełna, mleko, zboże) i trzy przetworzone (ser, chleb, whisky). Każdy z nich ma swoją startową cenę na rynku na początku gry. Dostępnych nam kupców możemy wysyłać na rynek, by kupili lub sprzedali odpowiednie towary, a to na stałe zmienia ich cenę dla wszystkich graczy.

Jaki klan wybierzesz?

Kontrakty - to wokół nich kręci się gra. Sposób ich działania jest bardzo prosty: po lewej stronie mamy narysowane zasoby, które musimy oddać, a po prawej nagrody, które za nie dostaniemy. W trakcie gry powinniśmy zrealizować ich jak najwięcej, ale możemy mieć tylko jeden aktywny na raz.

Ważny jest czas ich wypełniania, ponieważ w pierwszej rundzie samo wzięcie kontraktu daje nam 5 monet. W drugiej odbywa się ono za darmo, a w każdej kolejnej to my musimy dopłacić o 5 monet więcej, a więc samo wzięcie kontraktu w ostatniej rundzie kosztuje już 15 monet...

Czasem można wypełnić kontrakt, ale nie mieć pieniędzy na wystawienie budynku. Innym razem trzeba zdjąć z mapy owcę lub krowę, żeby spełnić wymogi kontraktu, ale to pokrzyżuje nam plany ekspansji na mapie... lub wręcz przeciwnie, pomoże jeszcze raz wybudować coś na zwolnionym właśnie, tanim polu.

 

Opinie o produkcie

+ dodaj swoją opinię

Używamy ciasteczek, dzięki którym strona działa poprawnie. zaakceptuj